آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۰
شهرستان ها
۱۱

طرح شناسنامه اجتماعی هرمزگان به تصویب رسید

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: طرح تدوین شناسنامه اجتماعی هرمزگان با مسئولیت سازمان بهزیستی در نشست کار گروه امور اجتماعی به تصویب اعضا رسید.

گل محمد بامری افزود: این شناسنامه حاوی اطلاعات و مولفه های جمعیتی، آموزشی، شغلی، دین و مذهب، قضایی و آسیب های اجتماعی در سطح استان بوده که براساس آمار و داده های سال های 87 و 88 ارگان های دولتی و غیردولتی تدوین شده است.

وی اظهار داشت: این طرح نیاز به اصلاحات دارد و برای این منظور نیاز به همکاری دستگاه ها و ارگان های مربوطه است که داده های خود را به روز در اختیار این شناسنامه قرار دهند.چرا که اگر آمار و اطلاعات دقیق باشد، تصمیم گیری و برنامه ریزی ها راحت تر صورت می گیرد.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه از اعضای کار گروه امور اجتماعی استان خواست که برنامه های خود را براساس این سند تنظیم کنند تا از موازی کاری و دوگانه کاری جلوگیری شود.

بامری گفت: این سند که بسته به شرایط جغرافیایی منطقه و پیشگیری از آسیب ها تدوین شده، آمار پرونده های قضایی در دادگاه های مختلف، آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، طلاق، ایدز، تحصیلات، اشتغال، جمعیت، مهاجرت طی 10 سال گذشته، تعداد سکونتگاه های غیررسمی و غیره را به تشریح آورده است.

گفتنی است: برنامه کاری طرح تدوین شناسنامه اجتماعی از سال 87 به متولی سازمان بهزیستی کشور آغاز شده که هر استانی بسته به شرایط جغرافیایی منطقه خود برای پیشگیری از آسیب ها طرح و برنامه داشته و به تدوین این شناسنامه بپردازد.