آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۰
حوادث
۱۵

عاملان رها کردن 2 بیمارتحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

عاملان رها کردن 2 بیمار یکی از بیمارستان های دولتی در کشتزارهای اطراف تهران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران چندی پیش 2 بیمار که در یکی از بیمارستان های دولتی تحت درمان قرار داشتند شبانه توسط یک دستگاه وانت بار از بیمارستان به یکی از کشتزارهای اطراف تهران منتقل و در آنجا رها شدند.

بررسی ها نشان داد تنها دقایقی بعد یک راننده کامیون که در حال گذر از محل بوده با مشاهده موضوع مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع داده است.این دو بیمار بدحال با لباس های بیمارستانی در حالی که از ناحیه پا، سر و صورت دچار سوختگی بودند و زخم هایشان عفونت کرده بود، در کنار اتوبان خلیج فارس رها شده بودند.

به گفته جانشین کلانتری 171 در بررسی های بیشتر یک پاکت رادیولوژی که ممهور به مهر یک بیمارستان دولتی بود را کشف کردند که ماموران پلیس چندین بار با این بیمارستان تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادند. این در حالی بود که مسئولان بیمارستان عنوان می کردند که چنین موضوعی صحت ندارد و بیمارانی با این شرایط در بیمارستان شان نداشته اند.

سروان هاشمی گفت: این دو بیمار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان فیروزآبادی در شهرری منتقل شدند و پرونده ای در این رابطه تشکیل و برای بررسی بیشتر به دادسرا فرستاده شده است.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که بیماران مذکور به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه های درمانی به این محل منتقل شده بودند.در این زمینه پرونده قضایی در دادسرای ناحیه 6 تهران تشکیل شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

دستور ویژه وزیر بهداشت برای پیگیری حادثه

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دستور ویژه وزیر بهداشت برای تشکیل تیمی به منظور پیگیری حادثه «رهایی دو بیمار در اتوبان» خبر داد.دکتر سیدحمید حسینی در این باره گفت: حادثه رها کردن دو بیمار درکشتزارهای اطراف تهران را به شدت پیگیریم.

وی اظهار کرد: به دستور دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت تیمی ماجرای رها کردن دو بیمار در خیابانهای اطراف تهران را پیگیری می کند. این تیم از معاونت درمان تا رئیس بیمارستان را شامل می شود و اگر تخلف بیمارستان مربوطه در این زمینه اثبات شود به شدت برخورد لازم با عوامل آن صورت خواهد گرفت.