آرشیو سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۸۸
داخلی
۳
گزارش

توطئه صهیونیست ها برای ممانعت از ارتباط ایران و مصر

پس از انقلاب و خیزش اسلامی مردم مصر و سرنگونی دولت مبارک، بحث ازسرگیری رابطه جمهوری اسلامی ایران با مصر، جزو یکی از داغ ترین مباحثی بود که در حوزه سیاست خارجی مطرح گردید. مسئولین و کارشناسان ضمن استقبال از افزایش رابطه با مصر بر این نکته تاکید کردند که نباید از توطئه صهیونیست ها و امریکایی ها برای ممانعت از برقراری این ارتباط غافل شد.

در همین خصوص رئیس کمیسیون امنیت ملی از توطئه های صهیونیست ها برای مقابله با برقراری ارتباط بین ایران و مصر خبر داد و گفت: به‎نظر من نباید در ایجاد ارتباط میان دو کشور برادر ایران و مصر عجولانه عمل کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت و گو با فارس با اشاره به حوادث اخیر مصر که رسانه های غربی با شانتاژ آفرینی تلاش کردند با مقصر جلوه دادن مسلمانان اقلیت های دینی را در این کشور علیه مسلمانان تحریک کنند، گفت: عوامل خارجی قطعا در حوادث اخیر مصر دست دارند.

دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم افزایش سطح روابط سیاسی بین ایران و مصر تاکید کرد.

«محمد کریم عابدی» در گفت و گو با ایرنا گفت: شرایط برقراری روابط دیپلماتیک بین تهران و قاهره بیش از گذشته فراهم شده است.

وی در ادامه از جدی شدن رایزنی ها برای برقراری روابط دیپلماتیک بین تهران و قاهره خبر داد.

همچنین حجت الاسلام سید احمد موسوی سفیر ایران در دمشق و مشاور رئیس جمهور در امور فلسطین در خصوص از سرگیری روابط تهران و قاهره نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به اصلی پایبند است که بارها بر آن تاکید کرده که هر قدر دولت مصر از رژیم صهیونیستی فاصله بگیرد به خط مقاومت و ایران اسلامی نزدیک شده است