آرشیو یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۵۹
بانک و بیمه
۱۳

پرداخت وام 20 میلیونی خرید مسکن هنوز ابلاغ نشده است

مهر- با وجود گذشت 55 روز از آغاز سال جاری، پرداخت وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن در بلاتکلیفی به سر می برد و هنوز این میزان وام در شعب بانک مسکن پرداخت نمی شود.

درهمین حال شعب این بانک هنوز پرداخت وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن را اجرایی نکرده اند. این در حالی است که افزایش وام مسکن از 18 میلیون تومان به 20 میلیون تومان در بسته سیاستی- نظارتی سال 90 بانک مرکزی توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است. براساس اخبار رسیده، بانک مسکن آیین نامه نحوه تسهیلات دهی را تدوین و آن را برای تایید به بانک مرکزی ارسال کرده اما بانک مرکزی تاکنون پیشنهاد بانک مسکن را تائید نهایی نکرده است.

در عین حال، گفته می شود که آیین نامه مذکور چندین بار بین بانک مسکن و بانک مرکزی رد و بدل شده است، بنابراین شعب بانک مسکن نتوانسته اند وام 20 میلیون تومانی بپردازند.

مشاهدات عینی و بررسی ها حاکی است که شعب بانک مسکن در سراسر کشور وام خرید مسکن را هنوز به میزان رقم مصوب در بسته سال 89 به متقاضیانی که سررسید پرداخت آنها رسیده است، می پردازند.

همین امر بسیاری از شهروندانی را که در این بانک سپرده گذاری کرده اند و موعد پرداخت وام خرید مسکن آنها سررسیده است را در بلاتکلیفی قرار داده است.

این در حالی است که مدیران بانک مرکزی اذعان می کنند که بسته سیاست های پولی و مالی سال 90 دو روز پیش از آغاز سال جدید از سوی این بانک به بانک های کشور ابلاغ شده و باید ظرف 15 روز پس از زمان ابلاغ در شعب بانک ها عملیاتی می شد. پرداخت وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن در شعب شهرستان های کشور نیز هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.