آرشیو پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۷۲۸۱
اقتصادی
۴

رئیس ستاد توسعه فناوری انرژی های نو خبر داد

ایجاد مناطق آزاد تولید انرژی در کشور

رئیس ستاد توسعه فناوری انرژی های نو با اعلام پیگیری اختصاص سهمی از درآمد سوخت های فسیلی به انرژی های تجدید پذیر از ایجاد مناطق آزاد تولید انرژی خبر داد.

مهندس آرمودلی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور ایجاد زیر ساخت های مناسب برای گسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر پیشنهاد کرده ایم که سهمی از درآمد منابع فسیلی شامل گاز، نفت، گازوئیل و برق در صندوق جمع شده و از آن محل تسهیلاتی به سازندگان مبدل ها و سرمایه گذاران ارائه شود تا طی چند سال آینده، زیر بنای مناسبی در انرژی های تجدید پذیر در کشور فراهم شود.

وی افزود: پیشنهاد این موضوع به صورت مدون دو بار به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه شده که مورد موافقت قرار نگرفته اما باز هم به شدت پیگیری می شود.

رئیس سازمان انرژی های نو تصریح کرد: این اتفاق در کشور آلمان به این صورت انجام می شود که 51/0 سنت یورو به ازای هر کیلو وات ساعت به روی قیمت برق کشیده شده است.

رئیس ستاد توسعه فناوری انرژی های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین برای افزایش تمایل بخشی خصوصی و سرمایه گذاران خارجی جهت ورود به بخش انرژی های تجدید پذیر درصدد ایجاد مناطق آزاد تولید انرژی در کشور هستیم تا از این طریق سرمایه گذاران بدون پرداخت عوارض گمرکی ومالیات بتوانند در این مناطق نیروگاه های خورشیدی تاسیس کنند.