آرشیو پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۷۲۸۱
اقتصادی
۴

وزیر مسکن: بازار مسکن در حالت تعادل قرار دارد

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه های مختلف دولت در بخش مسکن تصریح کرد که این سیاست ها عرضه و تقاضا در بازار مسکن را تنظیم کرده است.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد پس از پایان جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اینکه دولت سیاست اصولی و درستی را در بخش واگذاری زمین به صورت 99 ساله، ارائه تسهیلات قرض الحسنه و ساخت 2 میلیون و 600 هزار واحد را در دست اجرا دارد، تعادل در بازار برقرار است.

وزیر مسکن این مطالب را در پاسخ به سئوالی بیان کرد مبنی بر اینکه اخیرا اعلام شده، کسانی که در حوزه مسکن سودهای 300 درصدی برده اند ابتدای امسال در مورد بالابردن قیمت مسکن فضاسازی کردند، شما به عنوان متولی بخش مسکن چه برنامه ای برای مقابله با این اشخاص در دستور کار دارید؟

وی با بیان اینکه 800 هزار واحد در سال 89 و 90 در مسکن روستایی در حال احداث است، اظهار داشت: یک میلیون و 800 هزار واحد نیز در شهرها، بافت های فرسوده، شهرهای جدید و شهرهای بالای 25 هزار در حال ساخت است.

وزیر مسکن اضافه کرد که در سال 90 دربسیاری از شهرها پروژه جدید آغاز نخواهد شد زیرا واجدین شرایط مسکن مهر، ثبت نام و میزان تولید مسکن عرضه را به تقاضا نزدیک کرده است.