آرشیو دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۵۷
اقتصادی
۴

صادرات گاز کشور با واردات برابر شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: در سال گذشته میزان واردات گاز کشور از صادرات آن بیشتر بود که امیدواریم با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها این رقم به تعادل و حتی کاهش نزدیک شود.

به گزارش فارس، رضا الماسی با اشاره به این که قانون حریم از دو زاویه در حال بررسی است، افزود: تامین امنیت مردمی که در نزدیکی تاسیسات گازی کشور قرار دارند از جمله اولویت کاری این سازمان است که بر این اساس قانون حریم به موازات هم در هیات دولت و مجلس در حال بررسی است. مدیرعامل شرکت انتقال گاز کشور با اشاره به این که کلیات این موضوع در شرکت انتقال گاز به تصویب رسیده است، ادامه داد: با توجه به اهمیت قانون حریم، این موضوع در دستور کار این شرکت قرار گرفت که بر این اساس با کلیات این موضوع در شرکت موافقت شد.

وی درباره میزان گاز مصرف شده در کشور گفت: در سال گذشته 176میلیارد مترمکعب گاز از مبادی ورودی به شبکه توزیع کشور وارد شد که سهم واردات گاز حدود 8 میلیارد مترمکعب بود.

الماسی ادامه داد: همچنین در سال گذشته حدود 8 میلیارد و500 هزار مترمکعب گاز به سایر کشورها صادر شد که بر این اساس و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم در سال جاری نیز در ارتباط با واردات و صادرات گاز محقق می شود.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز کشور با اشاره به قانون هدفمندسازی یارانه ها، آن را گامی برای بهینه مصرف نمودن سوخت و بویژه گاز مطرح کرد و گفت: در سال گذشته میزان واردات گاز کشور از صادرات آن بیشتر بود که امیدواریم با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها این رقم به تعادل و حتی کاهش نزدیک شود.

هم اکنون ترکمنستان مهم ترین صادرکننده گاز به ایران و ترکیه مهم ترین واردکننده گاز طبیعی از کشورمان است.