آرشیو پنجشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۹۴
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

سیاستمدار حاشیه دار!

علی محزون

نخست وزیر پر حاشیه روسی در فاصله یک سال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری کشورش همچنان به قدرت نمایی مشغول است؛ اما این بار قدرت نمایی ولادیمیر پوتین از جنس دیگری است. او یک ماهیتابه را خم می کند! در رقابت های مچ اندازی شرکت می کند و حتی از یک دیوار صخره نوردی بالامی رود تا شاید آرای بیشتری را به صندوق انتخاباتی اش روانه کند.

این مامور سابق ک.گ.ب و البته رئیس جمهور سابق کشور تزار ها قصد دارد از دوست و یار دیرینه اش یعنی مدودوف پیشی بگیرد. به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر 58 ساله روسیه در اردوی جوانان کرملین در 230 مایلی شمال غرب مسکو حضور پیدا کرد و در مقابل هزاران نفر از وطن پرستان جوان روس، قدرت بدنی خود را به رخ کشید. هرساله سازمان دهندگان این اردو، جوانان روس را تشویق می کنند تا از ولادیمیر پوتین ستایش کنند. در این اردو، پوتین همچنین در سخنان تند و تیزی، آمریکا را انگل اقتصاد جهان خواند؛ اما بیش از همه اعمال خارق العاده فیزیکی وی بود که مخاطبان جوان را به وجد آورد. در تصاویر ارائه شده پوتین در حال خم کردن یک ماهیتابه با دستان خود است؛ اما معلوم نیست که آیا موفق به انجام این کار شده یا خیر. یکی دیگر از تصاویر پوتین در حالی که از یک دیوار صخره نوردی مصنوعی به شیوه مرد عنکبوتی بدون تجهیزات یا کلاه ایمنی بالامی رود، نمایش داده شده است. عکس دیگری نیز وی را مثل یک وزنه بردار که هارتلی پر از وزنه های سنگین را در پشت خود به حال تعادل درمی آورد، نشان می دهد.

ولادیمیر پوتین در ماه های اخیر دست به فعالیت هایی در راستای جلب توجه عمومی زده و گمانه زنی هایی را مطرح ساخته مبنی بر این که قصد دارد در ماه مارس آینده در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.