آرشیو پنجشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۹۴
حوادث
۱۹

مرد معتاد با شکنجه دختر 8 ساله، او را در یک قدمی مرگ قرار داده بود. مادر این کودک از اتهام همدستی با متهم تبرئه شده است

محاکمه ناپدری هانیه، یکشنبه آینده در دادگاه اطفال

ناپدری سنگدل که به اتهام شکنجه هانیه 8 ساله گناهکار شناخته شده بود، یکشنبه آینده 16 مرداد ماه در شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران محاکمه می شود.

به گزارش «جام جم»، هانیه روزهای پایانی فروردین امسال بر اثر شکنجه های ناپدری اش به بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران منتقل شد و در حالی که با مرگ دست و پنجه نرم می کرد، با تلاش پزشکان زنده ماند.

در پی این کودک آزاری و تشکیل پرونده قضایی در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای 29 تهران، مادر و ناپدری هانیه با دستور قضایی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

در حالی که مادر کودک آسیب دیده، شوهرش را عامل حادثه معرفی کرده و گفته بود، حمید ناپدری هانیه به دلیل اعتیاد به هروئین، بارها فرزندش را در غیاب او شکنجه داده و دست و پای هانیه را سوزانده است، اما در ادامه تحقیق مشخص شد، این زن هنگام شکنجه دخترش حضور داشته ولی از ترس تهدیدهای حمید سکوت کرده است.

در پی اظهارات مادر هانیه، ناپدری اش نیز بازجویی شد و با پذیرفتن اتهام کودک آزاری اظهار کرد که هروئین مصرف می کرده و به خاطر شیطنت های هانیه او را بارها شکنجه داده و با سیخ داغ و آب جوش بدنش را سوزانده است.

وی پذیرفت در شب حادثه آنقدر هانیه را کتک زده که او بیهوش شده بود. پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان و پایان یافتن تحقیقات قضایی پلیسی در رابطه با این پرونده کودک آزاری مشخص شد مادر کودک در شکنجه دادن وی نقشی نداشته است، بنابراین برای وی منع تعقیب قضایی صادر و مادر هانیه آزاد شد. اما ناپدری گناهکار شناخته شد و بازپرس پرونده او را به اتهام مشارکت در کودک آزاری مستحق تشدید مجازات با اعمال ماده 614 قانون مجازات اسلامی دانست و پرونده وی را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال کرد. به این ترتیب ناپدری سنگدل روز یکشنبه آینده 16 مرداد ماه از زندان به شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران انتقال می یابد تا محاکمه شود.