آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۸
ورزشی
۱۸

سهمیه المپیک برای حسن رحیمی

حسن رحیمی، نماینده وزن اول کشتی آزاد ایران با وجود شروعی خوب در رقابت های جهانی استانبول ترکیه، مغلوب ولیکوف بلغاری شد تا با توجه به حضور این کشتی گیر در فینال، در کشتی های شانس مجدد خود را برای کسب مدال بیازماید.

رقابت های جهانی کشتی آزاد در حالی از عصر دیروز در استانبول آغاز شد که با توجه به 2 پیروزی ارزشمند حسن رحیمی در 55 کیلو، این امید در دل هواداران ایجاد شد که این کشتی گیر جوان تهرانی پس از چند سال ناکامی در عرصه رقابت های جهانی، با صعود به فینال، مزد زحمات چندساله خود را خواهد گرفت.

حسن رحیمی که در دور اول آندری دوکوف از رومانی را با نتایج 1 صفر و 3 صفر شکست داده بود، در دور دوم یانگ کیونگ ایل از کره شمالی و قهرمان سال گذشته جهان را با نتایج 0 1، 2 1 و 1 صفر شکست داد و به دور سوم راه یافت؛ اما رحیمی در دور سوم در 2 تایم مغلوب رادسلاو ولیکوف، قهرمان بلغاری جهان در سال 2006 شد تا با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، راهی گروه بازنده ها شود.رحیمی در کشتی بعد خود حریف گرجستانی را شکست داد تا ضمن کسب سهمیه المپیک، به دیدار رده بندی راه یابد. او برای کسب مدال برنز با اسکات سایمونس آمریکایی مبارزه می کند.