آرشیو شنبه ۲۶‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۸
سیاسی
۲

نشست علمای سراسر کشور به ریاست آیت الله مهدوی کنی

نشست اعضای جامعه روحانیت مبارز با علمای سراسر کشور به ریاست آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز برگزار شد.

احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: هدف از این نشست که به دعوت آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، تبیین و توجیه فعالیت های صورت گرفته در جامعه روحانیت و تشریح منشور اصولگرایی با محوریت دعوت به وحدت در میان آحاد اصولگرایان بود.

وی با بیان این که در این نشست پیرامون مسائل گوناگون بحث شد و اخبار و مسائل کشور مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت، گفت: در این نشست نوع فعالیت علما در استان ها تبیین و بر نقش حساس روحانیت در این مقطع زمانی تاکید شد، همچنین انسجام اصولگرایان در قالب منشور اصولگرایی و ساز و کار 8+7 مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

سالک به سخنان آیت الله مهدوی کنی، در این مراسم اشاره کرد و گفت: ایشان در این جلسه گفت روحانیت باید بازوی رهبر معظم انقلاب باشد و امروز با توجه به شرایط حساس کشور و جهان، مومنان و طرفداران انقلاب باید با توافق و اتحاد در مسیر اسلام حرکت کنند.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی با بیان این که اسلام، انقلاب، اندیشه های امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی باید مبنای وحدت همه ما باشد، به نقش روحانیت و علما در تاریخ بویژه تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و گفت تاریخ نشان می دهد روحانیت همواره از نفوذ بیگانگان در این کشور جلوگیری کرده است.