آرشیو چهارشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۲
بازرگانی
۵

پارچه فروشان دوباره مغازه ها را بستند؟

گروه بازرگانی - روز گذشته برخی خبرها مبنی بر تعطیلی دوباره راسته پارچه فروشان منتشر شد. بر اساس گزارشی که «ایسنا» منتشر کرد، پارچه فروشان دوباره در اعتراض به آنچه نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده می نامند، مغازه های خود را بستند.

بنکداران و طاقه فروشان پارچه که از اول ماه رمضان به مدت بیش از 40 روز مغازه های خود را بسته بودند و با وعده هیات موتلفه و انجمن اسلامی اصناف کشور حدود 7 روز مغازه ها را باز کردند، باز هم پس از به توافق نرسیدن در مدت وعده داده شده، دیروز مجددا برای اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مغازه های خود را در بازار بستند.

یادآور می شود که پس از برگزاری نشستی با حضور احمد کریمی اصفهانی، اسدالله بادامچیان و جمعی از بازاریان در نهایت توافق شد که پارچه فروشان مغازه های خود را باز کنند و از سوی دیگر وعده داده شد تا خواسته پارچه فروشان در یک هفته پیگیری شود؛ بنابراین پارچه فروشان بازار در 22 شهریورماه مغازه های خود را باز کردند.

البته به نظر می رسد صنف پارچه فروشان که در کنار اصنافی چون طلافروشان همواره از متهمان ردیف اول خرید و فروش اجناسی که به صورت قاچاق به کشور وارد شده قرار دارند، بیش از آنکه اعتراضشان به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده باشد، از اصل اجرای این قانون ناخرسند هستند.

یکی از پیامدهای مثبت قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر کشوری، شفاف شدن نحوه معاملات و قابل ردیابی بودن آنها است.