آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
فرهنگ و هنر
۵

میرعلایی برنامه های جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان را تشریح کرد

هموار شدن راه اکران برای سینمای کودک

دکتر میثم اسماعیلی

دومین نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با تاکید چندباره دبیر آن بر هموار شدن راه اکران سینمای کودک همراه بود.

حالاچند سالی است که بر پرده سینماهای کشور فیلمی از سینمای کودک و نوجوان دیده نمی شود و احمد میرعلایی دیروز با اشاره به این موضوع، برنامه هایی را که در جهت هموار شدن راه اکران این فیلم ها داشت، یک یک و با صدای بلند و رسا گوشزد کرد. راه اندازی کارناوال های شادی در استان های مرزی و اختصاص یک سینما در شهر مشهد برای اکران ویژه فیلم های کودک و نوجوان در طول سال از جمله خبرهای میرعلایی بود.

او با اشاره به این که اختصاص 2 سالن در اصفهان و مشهد، گره اکران فیلم های کودک و نوجوان را در کشور باز نخواهد کرد، افزود: در تلاش هستیم نظر سینماداران را برای نمایش فیلم های کودک و نوجوان جلب کنیم که در گام اول، جذاب سازی را در دستور کار تولید این آثار قرار داده ایم.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان، در نشست خبری دیروز اطلاعات زیادی درباره این رویداد سینمایی ارائه داد. از جمله این که از میان 16 فیلم بلند سینمایی که فرم درخواست شرکت در جشنواره را پر کرده اند قطعا 12 فیلم حاضر خواهند بود. کار هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره به پایان رسیده و فیلم ها در 3 بخش آثار بلند، کوتاه و پویانمایی مورد داوری قرار می گیرند. امسال در بخش پویانمایی کوتاه جایزه ویژه ای به نام شهید بهنام محمدی اهدا می شود. جشنواره کودک و نوجوان امسال قرار است از محمدعلی کشاورز، محمد کاسبی و جهانبخش سلطانی تجلیل کند. همچنین از زحمات وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و یک گروه موفق دوبله آثار کودک و نوجوان نیز تقدیر می شود.

در پایان این نشست با حضور مادر شهید بهنام محمدی و گیتی خامنه مجری برنامه های کودکان و نوجوانان از پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان که از 23 تا 27 آبان برگزار می شود، پرده برداری شد.