آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

ساخت فیلم، شرط حضور در مسابقه «چهار سه دو یک»

برندگان بخش تلفنی برنامه تلویزیونی مسابقه «چهار سه دو یک» برای شرکت در این مسابقه تلویزیونی باید یک فیلم 2 دقیقه ای تهیه و تولید کنند.

به گفته تهیه کننده این برنامه در مرحله دوم مسابقه تلویزیونی «چهار سه دو یک» که ضبط آن از اواخر مهر کلید می خورد. برگزیدگان 60 قسمت اول مسابقه به استودیو دعوت می شوند و در گروه های 5 نفره مسابقه را به صورت حضوری ادامه می دهند.

حسین مروی درباره مراحل مسابقه حضوری «چهار سه دو یک» هم گفت: برندگان بخش تلفنی با تهیه یک فیلم 2 دقیقه ای در مسابقه حضوری شرکت می کنند. این فیلم ها در برنامه به نمایش در می آیند و یک گروه 3 نفره (کارگردان منتقد بازیگر) فیلم ها را مورد قضاوت قرار داده و به شرکت کنندگان امتیاز می دهند.این تهیه کننده با اشاره به جزئیات سری دوم این مسابقه گفت: در سری جدید ما یک موقعیت نمایشی را برای شرکت کنندگان تعریف می کنیم و می خواهیم آن را بازی کنند. در این بخش مشخص می شود که شرکت کنندگان چقدر قدرت قصه پردازی و نقش آفرینی دارند. همچنین بخشی را به نام پانتومیم طراحی کرده ایم و از شرکت کنندگان می خواهیم یک کلمه را با حرکات دست و صورت به طرف مقابل بفهمانند.همچنین پخش یک سکانس از یک فیلم برگزیده و مطرح کردن سوالاتی درباره مضمون، مشخصات شناسنامه ای و فنی آن دیگر بخش این مسابقه سینمایی را شکل می دهد.

به گفته مروی این مسابقه علاوه بر ایجاد سرگرمی و هیجان سالم رقابتی برای بینندگان، دارای کارکردهای آموزشی بوده و اطلاعات مفید و فراوانی را در این حوزه به آنها انتقال می دهد.مسابقه تلفنی «چهار سه دو یک» ساختار رقابتی خود را بر محور اطلاعات سینمایی تلویزیونی قرار داده و با بخش های متنوعی چون فیلم شناسی، سینمای ایران و جهان، آثار رسانه ملی، شناخت کارگردان و بازیگر، عناصر تکنیکی اطلاعات و دانش، شرکت کنندگان را در جنبه های مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.