آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
صفحه آخر
۲۰

اعتراض گسترده تونسی ها به پخش فیلم ضدایرانی

در پی پخش فیلم ضدایرانی «پرسپولیس» گروهی از مردم تونس مقابل شبکه تلویزیونی «نسمه تی وی» تجمع کردند که موجب درگیری بین پلیس و مردم شد.

به گزارش فارس و به نقل از شبکه خبری العربیه، پس از پخش فیلم موهن و ضدایرانی «پرسپولیس»، صدها تظاهرات کننده در مقابل شبکه تلویزیونی «نسمه تی وی» تجمع کردند که پلیس با آنان درگیر شد و حدود 100 نفر را دستگیر کرد.

پخش فیلم ضدایرانی «پرسپولیس» از یک شبکه تلویزیونی تونس در تلاش برای برانگیختن احساسات اسلامی مردم و تخریب وجهه ایران، انتقادات رسانه ای بسیاری در آن کشور ایجاد کرده است.

فیلم «پرسپولیس» با کارگردانی مرجان ساتراپی در سال 2007 به صورت پویانمایی و با سرمایه گذاری فرانسوی ها ساخته شده که در آن چهره ای غیرواقعی از ایران و احکام اسلامی به نمایش درآمده است. داستان این فیلم در سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد.

شبکه «نسمه تی وی» یک شبکه ایتالیایی تونسی است که مقر آن در تونس و پاریس مستقر است و 25 درصد سهام این شبکه متعلق به سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیاست. در چند ماه گذشته، فعالیت های ضداسلامی در تونس و تحریک احساسات اسلامی مردم این کشور از سوی فرانسه و در اشکال فرهنگی پس از انقلاب این کشور رو به افزایش گذاشته است.