آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
حوادث
۱۹

در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان، مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک به همراه یک قبضه سلاح تقلبی و بی سیم کشف شد

دستگیری 3 زورگیر زانتیاسوار

3

سارق زورگیر که با تهدید و ایجاد رعب و وحشت، اموال مردم را سرقت می کردند یکی پس از دیگری دستگیر و به چندین فقره سرقت با خودروی زانتیا اعتراف کردند.

به گزارش «جام جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت که تعدادی از مالباختگان با حضور در شعبه 5 دادیاری دادسرای جنایی تهران از سرنشینان یک دستگاه خودروی زانتیا به اتهام زورگیری شکایت کرده بودند.

با شروع تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی، بار دیگر مالباخته ای با مراجعه به پلیس عنوان کرد که متهمان تحت تعقیب، اموالش را سرقت کرده اند.

شاکی اضافه کرد: هنگامی که 3 سرنشین خودرو با تهدید چاقو و ایجاد رعب و وحشت در خیابان آزادی اموالش را سرقت کرده و متواری شده اند، او موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو شده است. با بررسی شماره پلاک خودرو و شناسایی مالک آن به نام احسان که یک متهم سابقه دار است، مالباخته با دیدن عکس متهم در بانک اطلاعات پلیس، او را شناسایی کرد. با شناسایی متهم، ماموران محل سکونت وی را در یافت آباد در جنوب تهران شناسایی و با دستگیری متهم در بازرسی از محل سکونتش یک قبضه سلاح قلابی، یک دستگاه بی سیم و تعداد زیادی اسناد و مدارک سرقت شده از مردم را کشف و ضبط کردند. با انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی اعتراف کرد از چندی پیش با همدستی 2 نفر از دوستانش از مردم اخاذی می کرده اند و در یک مرحله نیز با تعقیب راننده یک کامیون در فرصتی که به دست آورده اند، این کامیون را که میلگرد حمل می کرده، ربوده اند. در پی این اعترافات، ماموران در مرحله بعدی با دستور قاضی جنایی 2 همدست متهم را نیز یکی پس از دیگری دستگیر کردند که آنها تاکنون به چندین فقره سرقت اعتراف کرده اند. سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی در این باره گفت: با توجه به تعداد سرقت های متهمان، کسانی که اموالشان از سوی سرنشینان یک دستگاه خودروی زانتیا سرقت شده، می توانند برای شناسایی متهمان به اداره 5 پلیس آگاهی مراجعه کنند.