آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
سیاسی
۲

بالاترین ظلم به انسان، دور کردن انسان از حقیقت امام است

احمدی نژاد: به نام دین و خدا به مردم جهان ظلم می شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در شرایط کنونی دنیا، ظلم به نهایت خود رسیده است، گفت: چقدر به نام دین و خدا به انسان ها در جهان ظلم می شود و بالاترین ظلم به انسان، دور کردن انسان از حقیقت امام است.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد شنبه شب در نهمین جشنواره امام رضا(ع) که در مشهد مقدس برگزار شد با طرح این سوال که چرا امام برای ما مهم است، افزود: علت این قضیه این است که انسان برای ما مهم بوده و تردیدی نداریم که مهم ترین موضوع آفرینش انسان است.

وی ادامه داد: انسان تنها موجودی است که خداوند پس از آفرینش آن تبارک الله گفت و به همه هستی و ملائک فرمان داد که به او سجده کنند، بنابراین حتما انسان جلوه خدا محسوب می شود.

رئیس جمهور بر شناخت امام رضا(ع) از همه ابعاد تاکید کرد و گفت: معرفت از امام رضا(ع) باید به معرفت امام زمان(عج) منجر شود و خدا را سپاسگزاریم که این انتقال در حال انجام است.

وی با طرح این سوال که آیا می توان جایگزینی بهتر از حاکمیت امام عصر(عج) پیدا کرد، گفت: به هیچ وجه جایگزینی بهتر نمی توان پیدا کرد و البته نباید تصور کنیم که امام زمان(عج) فقط متعلق به شیعیان و مسلمانان است، بلکه ایشان متعلق به همه بشریت هستند.

احمدی نژاد ادامه داد: حضرت عیسی(ع) و دیگر پیامبران نیز متعلق به همه بشریت بودند.وی حرکت در نظم کنونی جهان را حرکت در بن بست دانست و گفت: بی شک حکومت عدالت گستر، جایگزین این نظم خواهد شد.

دیدار رئیس جمهور با خانواده شهید کاوه

رئیس جمهور دیروز با حضور در بیت سردار شهید محمود کاوه با خانواده این شهید بزرگوار در شهر مقدس مشهد دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار که در خانه کوچک و قدیمی خانواده شهید کاوه انجام شد، والدین این شهید خاطراتی از خصوصیات اخلاقی وی بازگو کردند.