آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
اقتصادی
۴

با دستور رئیس جمهور اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد

مسکن مهر 25 هزار میلیارد تومان منابع جدید می خواهد

چندی پیش رئیس جمهور وعده اختصاص 7 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مسکن مهر تا پایان شهریور ماه را داد تا بخشی از اعتبار لازم برای احداث 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 91 فراهم شود.

به گزارش ایسنا، ایرج رهبر، رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به این که اکنون مشکلی در تامین اعتبارات وجود ندارد، از ارائه نامه ای به دفتر رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر تسهیلات پرداخت شده، تاکنون 25هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر باید پرداخت شود.

وی با بیان این که تعریف مشخص و محل خاصی برای تامین بودجه مسکن مهر وجود ندارد، افزود: رئیس جمهور با روش های متفاوت این منابع را تامین می کند که یکی از این روش ها، صندوق توسعه ملی است.

رهبر در ادامه با بیان این که اعلام شده اختصاص منابع از این صندوق به صورت ارزی است، تصریح کرد: به علت طرح موارد غیرکارشناسی مبنی بر عدم امکان استفاده از این صندوق در بخش مسکن، انبوه سازان پیشنهاد کردند در راستای جلوگیری از بروز مشکل در روند اجرای مسکن مهر اقداماتی در راستای اختصاص 7000 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بانک مسکن با امکان بازپرداخت به صورت ریالی انجام شود.

رهبر تاکید کرد: اکنون مشکلی در تامین اعتبار مسکن مهر وجود ندارد و قصد از تهیه نامه این است که در آینده مشکلی ایجاد نشود.براساس این گزارش، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی چندی پیش با اشاره به این که تاکنون 22 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: دولت عدد قابل توجهی را در اختیار ما قرار داده است که مسکن مهر با شدت و قوت ادامه یابد.