آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
اقتصادی
۴

احتمال پرداخت خسارت به مرغداران فاقد پوشش بیمه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای پرداخت خسارت مرغدارانی که پوشش بیمه ای نداشتند، نیازمند مصوبه دولت هستیم تا صندوق بیمه بتواند خسارت آنها را پرداخت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، صادق خلیلیان در پاسخ به سوالی درباره پرداخت خسارت های ناشی از تلفات بیماری های تنفسی به مرغداران گفت: به تمام مرغداری هایی که خود را بیمه کرده اند، خسارت از طریق بیمه و بر اساس مفاد قرارداد پرداخت شده است.

وی افزود: اما برخی از مرغداری ها خود را بیمه نکرده بودند و نتوانستند از این مزایا بهره مند شوند که برای پرداخت خسارت آنها نیازمند مصوبه دولت هستیم.

وی درباره کاهش تعرفه واردات شکر از سوی دولت اظهار کرد: میزان واردات شکر در 5 ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بشدت کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد سیاست هایی که دولت برای تنظیم بازار شکر، کنترل واردات و در عین حال حمایت از تولید داخلی اتخاذ کرده، جواب داده است.خلیلیان افزود: تولید شکر از مهرماه آغاز می شود که تعرفه آن هم از مهرماه افزایش پیدا می کند و تنظیم تعرفه ها به گونه ای است که ضمن حمایت از تولید داخلی، نیاز کشور هم باید تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنابراین تا زمانی که قیمت شکر در بازار برای تولیدکننده و مصرف کننده متعادل نشود، سیاست های حمایتی خود را هم از تولیدکننده و هم مصرف کننده ادامه می دهیم.