آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار اقتصادی
۴

غضنفری: از 124 شکایت دارید به 09610 زنگ بزنید!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موافقت سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با افزایش قیمت محدودی از کالاها گفت: مبادا شرایطی پیش آید که افزایش های غیرقانونی از چشمانتان دور بماند.

مهدی غضنفری تصریح کرد: از تمام همکارانم در سراسر کشور می خواهم یکبار دیگر مانند هدفمندی یارانه ها به طور فعال به بازار بیایند و قیمت ها را کنترل و تنظیم کنند که مبادا اجحافی در حق مردم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده بخش های بازرسی بازار که به کمک اصناف، قیمت ها را کنترل می کنند هرگاه فعالانه و مجدانه کوشیدند به راحتی از بروز تخلف جلوگیری کردند و برخی افزایش های غیرقانونی قیمت ها را به حالت قبل بازگرداندند لذا در سطح وزارتخانه به سازمان های استانی هم تاکید کردم با توجه به موافقت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سطح محدودی با افزایش قیمت برخی کالاها، مبادا شرایطی پیش آید که افزایش های غیرقانونی از چشمانتان دور بماند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از مردم عزیز می خواهم که هرگونه تخلف قیمتی، کیفی و کمی را به واحد بازرسی این وزارتخانه با شماره تلفن 124 گزارش دهند و از همکارانم در سراسر کشور می خواهم به صورت قاطع شکایات مردمی را پیگیری کنند.

وی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت مجددا از مردم درخواست کرد در صورتی که ستاد خبری 124 در بررسی شکایت آنان بی تفاوت و بی توجه بود مراتب را به اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت با شماره تلفن 09610 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

غضنفری درباره برخی افزایش قیمت ها در کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در سطح دنیا ما در کشور شاهد برخی افزایش قیمت ها هستیم، یک علت دیگر افزایش قیمت نیز به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی برمی گردد.

وی ادامه داد: این افزایش ها به معنی عدم کنترل دولت بر بازار نیست و اگر با برخی افزایش قیمت ها موافقت می شود به خاطر این است که تولیدکننده دچار عسر و حرج نشود.

وی همچنین خبر داد که آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان تایید شده است و براساس آن انجمن های مردم نهاد برای حفظ حقوق مصرف کنندگان تشکیل خواهد شد.