آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
اخبار خارجی
۱۶

پیروزی حزب حاکم لهستان در انتخابات پارلمانی

حزب حاکم لهستان برای بار دوم در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری ها، نتایج رسمی انتخابات پارلمانی دیروز لهستان از پیروزی حزب «برنامه مدنی» تحت رهبری «دونالد ناسک» نخست وزیر این کشور با کسب 37/31 درصد آرا به پیروزی رسید. این حزب که هم اکنون 208 کرسی پارلمان را در اختیار دارد، در انتخابات دیروز توانست 212 کرسی را به دست آورد. به گزارش ایسنا شریک ائتلافی اصلی حزب حاکم لهستان نیز با کسب 9/22 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. این بدین معناست که این حزب توانسته حدود 27 کرسی را در پارلمان لهستان به خود اختصاص دهد.

در کل، نتایج اولیه انتخابات نشان می دهد، ائتلاف حاکم لهستان با کسب مجموعا 239 کرسی از 460 کرسی پارلمان توانسته است اکثریت را همچنان از آن خود کند.

با پایان رای گیری در انتخابات سراسری لهستان و بعد از آن که معلوم شد حزب حاکم راست میانه به راحتی اکثریت را به دست می آورد، حزب اصلی مخالف دولت در لهستان، شکست در انتخابات را پذیرفت. این اولین بار از زمان فروپاشی کمونیسم در 20 سال پیش است که حزبی در لهستان موفق می شود دو دوره پشت سر هم قدرت را در اختیار داشته باشد.

لهستان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که از بحران مالی جهانی مصون مانده است و پیش بینی می شود که در سال جاری نیز عملکرد بهتری داشته باشد.