آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
شهرستان ها
۱۱

تهیه مواد غذایی جلوی مغازه ها در بندرعباس ممنوع شد

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

مسئول بهداشت محیط بندرعباس گفت: پس از اعلام مهلت 15 روزه به همه اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، دستگاه های تهیه مواد غذایی که در پیاده روها و جلو مغازه ها مبادرت به تهیه مواد غذایی می نمایند جمع آوری و توقیف می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مسئول بهداشت محیط بندرعباس با اشاره به تامین بهداشت موادغذایی شهروندان اظهار کرد: از تاریخ 20 شهریور ماه تا چهارم مهرماه سال جاری به تمام عرضه کنندگان موادغذایی ظرف مدت 15 روز مهلت داده شد تا تمام دستگاه ها وسایل پخت و تهیه مواد غذایی از جلو مغازه ها و پیاده روها را جمع آوری نمایند و تمام مراحل تهیه مواد غذایی باید در اماکن بهداشتی و در شرایط ایده آل صورت بگیرد. طالب غریب پور خاطرنشان کرد: همه اغذیه فروشی ها، کبابی ها و رستوران ها و آشپزخانه ها، بستنی فروشی ها که اقدام به نگهداری و تهیه و توزیع مواد غذایی در پیاده رو در شرایط غیربهداشتی می نمایند، ملزم به جمع آوری دستگاه های تهیه و پخت از پیاده روها هستند.

وی رعایت بهداشت میوه فروشی ها را الزامی دانست و تاکید کرد: همه میوه فروشی ها ملزم به جمع آوری میوه ها از پیاده روها و خودداری از عرضه آن در شرایط غیربهداشتی بوده و نسبت به جداسازی میوه های سالم و ناسالم و پلاسیده و همچنین سیب زمینی، هویج و... پس از خاک زدایی و حذف گل و لای اقدام به عرضه و فروش آن نمایند.