آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
شهرستان ها
۱۱

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه:امسال 10 بنای مذهبی استان مرمت خواهد شد

کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از مرمت 10بنای مذهبی از جمله مسجد عمادالدوله، مسجد شازده، مسجد دولتشاه و مسجد معتمد در سال جاری خبر داد.

ثریا باباخانی در ادامه گفت: طبق بررسی های به عمل آمده در مسجد معتمد کرمانشاه دخل و تصرفاتی صورت گرفته که نیاز مبرم به مرمت شبستان و بخش های اصلی این بنا را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: نماهای این مسجد از داخل شبستان تا ارتفاع دومتر سیمان و سنگ شده و همین موضوع موجب حبس رطوبت در داخل بنا شده است که این رطوبت به مرور زمان به کل بنا سرایت می کند و منجر به تخریب آن می شود، لذا به همین منظور این الحاقات برداشته می شود ضمن اینکه از کانال دفع رطوبت برای جلوگیری از صدماتی که در درازمدت ممکن است به بنا وارد شود استفاده خواهد شد.

باباخانی در ادامه گفت: در حال حاضر مرمت فضای داخلی مسجد عمادالدوله به پایان رسیده و تنها بام سازی آن باقی مانده که از اواخر مهر آغاز و تا شش ماه دیگر به اتمام خواهد رسید. وی در خاتمه اظهار داشت: مسجد عمادالدوله که درگاه چوبی آن متعلق به دوره صفویه است یکی از باشکوه ترین مساجد قاجاریه در شهر کرمانشاه است که در سال 1285 هجری قمری به همت امام قلی میرزاعمادالدوله والی غرب در بازار زرگرها ساخته شده است.