آرشیو سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۴۵
حوادث
۱۵

در صورت غیبت بیش از حد معافیت تحصیلی دانش آموزان پسر لغو می شود

غیبت بیش از حد دانش آموزان پسر در دوره پیش دانشگاهی معافیت تحصیلی را لغو می کند.

ابراهیم سحرخیز با بیان اینکه غیبت بیش از حد دانش آموزان پسر در دوره پیش دانشگاهی به منزله ترک تحصیل است، گفت: معافیت تحصیلی این دسته از دانش آموزان لغو می شود و مدیر مدرسه مکلف است این دانش آموزان پسر را به عنوان ترک کننده به سازمان نظام وظیفه معرفی کند.

وی در گفت وگو با ایسنا گفت: به لحاظ حضور دانش آموزان در مدرسه، هیچ تفاوتی بین حضور دانش آموزان در دوره پیش دانشگاهی و سه سال اول متوسطه وجود ندارد، در این دوره در طول یک سال تحصیلی 24 واحد ارائه می شود و دانش آموزان می توانند با هماهنگی مدیرمدرسه این 24 واحد را در چهار روز هفته آموزش ببینند.

وی با اشاره به سالی واحدی شدن نظام آموزشی دوره پیش دانشگاهی و تغییر در آیین نامه امتحانات این دوره، گفت: با این طرح سال چهارم دبیرستان (دوره پیش دانشگاهی) با سه پایه اول دوره متوسطه هماهنگ شده است و دانش آموزان مکلف هستند مانند دیگر پایه های تحصیلی دوره متوسطه از اول مهرماه تا پایان اردیبهشت ماه در مدرسه حاضر باشند. سحرخیز افزود: نمرات مستمر و پایانی نوبت اول دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی با ضریب چهار و نمرات امتحانات پایانی نوبت دوم با ضریب شش در معدل نهایی محاسبه خواهد شد که این نمرات مستمر و پایانی به شرط حضور دانش آموزان در مدرسه از اعتبار لازم برخوردار خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش در ادامه گفت: واگذاری دوره پیش دانشگاهی از سوی مدارس به آموزشگاه های علمی آزاد ممنوع است و در صورت مشاهده با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.

سحرخیز گفت: ثبت نام صوری دانش آموزان در دوره پیش دانشگاهی با هماهنگی آموزشگاه های آزاد توسط برخی مدارس دولتی و غیردولتی خلاف مقررات است و در صورت مشاهده علاوه بر برخورد با مدیر مدرسه، دانش آموز نیز به عنوان ترک تحصیل کننده معرفی خواهد شد.