آرشیو چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۸۳
صفحه آخر
۱۶

ستون هفتم

اظهارنظر وزیر ارشاد درباره مستندسازان بازداشت شده

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضع مستندسازان بازداشتی گفت: این مسائل را باید از وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی بپرسید و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط نمی شود. جواد شمقدری، معاون امور سینمایی نیز در این باره گفت: «من هیچ خبری ندارم و این موضوع به حوزه مستقل دیگری مربوط می شود که خودشان پیگیر هستند.»

مجری برنامه «امریکن آیدل» سریال می سازد

«رایان جان سیکرست» مجری و تهیه کننده امریکایی در سریالی با محوریت جامعه ایرانی ساکن شهر لس آنجلس، از 800 هزار نفرازایرانیان مقیم این شهر برای ارایه تصویری جدید از جامعه ایرانی بازی می گیرد. فارس نوشت: «تا کنون تعداد زیادی از ایرانیان ساکن لس آنجلس برای بازیگری یا ظهور در سریال ثبت نام کرده اند. این سریال تلویزیونی داستان زندگی شخصی و نیمه واقعی تعدادی جوان مرفه ایرانی در لس آنجلس است که از سویی تفریحات، پارتی و... جزیی از زندگی آنهاست و از سویی این موضوع با فرهنگ خانوادگی، سنتی پدر و مادرهای ایرانی شان تضاد دارد.»

اظهارنظر شمقدری درباره مناظره با سینماگران

جواد شمقدری، معاون امور سینمایی درباره برنامه اخیر «هفت» که در آن برای مناظره با سینماگران اعلام آمادگی کرده بود، گفت: «اگر این موضوع به نفع سینمای ایران باشد، مشکلی با آن ندارم. حضور دوباره ام در این برنامه به برنامه ریزی دست اندرکاران هفت برمی گردد.» در پی این خبر شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران هم از این پیشنهاد شمقدری برای گفت وگوی حضوری با نمایندگان اصناف سینمایی استقبال کرد.