آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
شهرستان ها
۱۱

پیشگیری از نابینایی 228 کودک زنجانی

زنجان- خبرنگارکیهان:

با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال گذشته از میان 33هزار کودک زنجانی تعداد 228نفر با تشخیص و درمان به موقع از خطر نابینایی و کم بینایی نجات یافتند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اعلام خبر فوق افزود: پیشگیری می تواند درصد معلولیت در جامعه را کاهش دهد و از اولویت های بهزیستی پیشگیری از تولد کودکان معلول است که رساندن آنها به مرحله توانمندسازی صرف هزینه بسیاری را طلب می کند.

عباسعلی خلدی که در حضور کارشناسان پیشگیری بهزیستی استان زنجان سخن می گفت؛ اظهار داشت: درحال حاضر هزار و 157 نابینا در سطح استان زنجان زندگی می کنند که درصورت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در گذشته امروز شاهد این آمار از معلولیت نابینایی نبودیم.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان در حاشیه جلسه بررسی طرح آمبلیوپی گفت: با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال کلیه کودکان استان زنجان می توانند از دستگاه غربالگری بینائی بهره مند شوند.

گل نساء آقامحمدی افزود: تاکنون دو دستگاه غربالگری بینائی در شهر ابهر و زنجان مستقر بود که به زودی شهرستان های طارم، ماهنشان، ایجرود، خدابنده و خرمدره نیز به این دستگاه مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به استفاده از روش سنتی طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت: امسال علاوه بر E چارت از دستگاه های غربالگری نیز استفاده خواهد شد.