آرشیو سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۵۷
شهرستان ها
۱۱

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد: فرهیخته تر از رهبرانقلاب در بحث کتاب و کتابخوانی وجود ندارد

یزد- خبرنگارکیهان:

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با کتابداران سراسر کشور گفت: در بحث کتاب و کتابخوانی شخصیتی فرهیخته تر از ایشان وجود ندارد.

محمدحسین پارساییان اظهارداشت: رهبرمعظم انقلاب مهم ترین وظیفه ما را اهتمام به کتاب دانسته و اهتمام به کتاب هم قوامش به تلاش در راه کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه کتابداران، مهندسان عرصه کتابخوانی و مطالعه هستند، افزود: نفس کتابداری، یک کار انسانی برجسته است، چرا که کتابدار می تواند به عنوان راهنما و مرجع سایر انسان ها به دنیای کتاب باشد.

پارسائیان تاکید کرد: اولویت ما در زمان مدیریت جدید، رساندن کتابخانه ها به استانداردهای لازم در کشور و ارتقای سطح کیفی این مکان های فرهنگی است.

وی خواستار ارتباط تنگاتنگ کارشناسان ستادی و کتابداران شد و اظهارداشت: همه کارشناسان باید حداقل هفته ای یک بار به یکی از شهرستان ها بروند و از نزدیک با مسائل و مشکلات کتابخانه ها آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین به تدوین نظام جامع ارزیابی در اداره کل اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که در حال پیگیری است. برگزاری آزمون های جامع ویژه کتابداران است تا این عزیزان سعی کنند همواره به روز باشند و به دانش فعلی خود اکتفا نکنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون رتبه فرهنگی استان در شاخص های فرهنگی کتابخانه های کشور مطلوب نیست، خواستار تلاش جدی کارشناسان و کتابداران برای افزایش این جایگاه دربین استان های کشور شد.

بنابراین گزارش در این نشست احسان عابدی به عنوان کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های عمومی یزد معرفی شد.