آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
فرهنگ و هنر
۲۷

رویش پایان یافت و رشد آغاز شد

در حالی که هفتمین جشنواره فیلم رویش دوشنبه شب در مشهد به کار خود پایان داد، دیروز در یک نشست خبری اعلام شد که چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد از 8 آبان کار خود را آغاز می کند.

به گزارش هفتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی تحت عنوان «رویش» که از 29 مهر در مشهد آغاز شده بود، دوشنبه شب با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

از سوی دیگر، صبح دیروز در نشست خبری دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از میزبانی 16 سینما و نمایش آثاری از 29 کشور جهان سخن به میان آورد. حمیدرضا کفاش گفت: بیش از یک هزار و 416 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این رقم نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است. از این تعداد فیلم ارسالی نیز 271 اثر خارجی و بقیه متعلق به فیلمسازان ایرانی است. به گفته کفاش، آثار ارسالی خارجی متعلق به 43 کشور از جمله نروژ، کانادا، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، فرانسه، آلمان و سوئد هستند که از این تعداد، فیلم های 29 کشور به بخش مسابقه راه یافته اند. بنابراین گزارش، جشنواره امسال در بخش های مستند، علمی، داستانی کوتاه و بلند، نماهنگ و انیمیشن برگزار می شود. دبیر جشنواره فیلم رشد امسال تاکید کرد: آثار شرکت کننده توسط 10 داور قضاوت می شوند و نمایش آنها پس از افتتاحیه از 8 آبان در سینما فلسطین و 15 سالن دیگر آغاز می شود و تا 15 آبان ادامه خواهد داشت.