آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
بین الملل
۶

انقلابیون یمن: غرب ارسال سلاح را متوقف کند

گروه بین الملل در پی کشف مجموعه های بزرگ سلاح در بندر الحدیده یمن انقلابیون این کشور در اعتراض به ورود کانتینرهای سلاح غرب برای نظام علی عبدالله صالح تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، جوانان یمنی با تجمع در بندر الحدیده در غرب یمن تهدید کردند در صورت عدم توقف این معاملات تظاهرات میلیونی برگزار خواهند کرد. برخی اخبار حکایت از این دارد که تعدادی از کشتی هایی که از غرب به بنادر یمن آمده اند مقادیر زیادی سلاح برای نظام صالح حمل کرده اند که یکی از نزدیکان نظام صالح در یکی از بنادر الحدیده این سلاح ها را تحویل گرفته و بر عملیات انبار آن و انتقال به صنعا نظارت داشته است. شرف الکحلانی رئیس هیات اجرایی شورای انقلاب مسالمت آمیز جوانان یمنی در استان الحدیده به نقل از بیانیه انقلابیون الحدیده درباره صادرات سلاح از طریق بندر الحدیده برای کشتار مردم اعلام کرد که انقلابیون این استان با هر گونه معامله سلاح و ورود آن از طریق این بندر مخالفند. این بیانیه اداره بندر الحدیده و همه مقامات این استان را مسئول ورود سلاح ها برای کشتار مردم صلح جوی یمن دانسته و تاکید کرده که عاملان این اقدام تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت زیرا شریک در کشتار یمنی ها به حساب می آیند و مسئولیت جنایات و ریختن خون مردم بی دفاع برعهده آنان است.

سقوط یک فروند هواپیمای نظامی

در سقوط یک فروند هواپیمای ترابری نظامی در یمن 9 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

این حادثه به هنگام فرود این هواپیمای نظامی در فرودگاه «العند» در استان جنوبی «لحج» این کشور به وقوع پیوست. این هواپیما دارای 15 سرنشین شامل 8 مهندس سوری و 7 تبعه یمنی بود که به دنبال بروز این سانحه 9 تن ازجمله سه مهندس سوری و یک یمنی جان باختند. این هواپیمای باری نظامی ساخت کشور روسیه بوده است.