آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
ایران زمین
۲۳

مسافران، هوا، راه ها و شهرها

ناپایداری هوا تا شنبه

براساس نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی فعالی از بعدازظهر دیروز وارد کشور شده و ابتدا در شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه های جنوبی البرز و سواحل شمالی سبب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و گاهی رعد و برق و کاهش دما شده است. امروز نیز با تشدید بارش ها در غرب و دامنه های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور، گستره بارش ها به دامنه های زاگرس مرکزی، برخی مناطق مرکز و شمال شرق هم می رسد. این سامانه تا اوایل هفته آینده در کشور فعال است و شایان ذکر است، بارش در مناطق سردسیر به صورت برف پیش بینی شده و سواحل دریای خزر نیز با تشدید فعالیت این سامانه تا شنبه مواج خواهد بود.

موج سرما در کردستان

اداره کل هواشناسی کردستان از ورود موج سرما و یخبندان طی چند روز آینده در این استان خبر داد. موج اول بارش های پائیزی از بعدازظهر امروز چهارشنبه آغاز می شود و تا صبح پنجشنبه ادامه دارد. این موج بارش زا از روز سه شنبه وارد استان شد و شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه را تحت تاثیر قرار داده است. این اداره کل همچنین از کاهش دمای هوا و احتمال یخبندان در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد، این موج روزهای شنبه و یکشنبه وارد استان می شود.

کاهش12 درجه ای دمای هوای گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد دمای هوا در گیلان از امروز چهارشنبه 12درجه کاهش می یابد. وضعیت جوی استان گیلان از امروز تا اوایل هفته بعد تحت تاثیر سامانه پرفشار سرد و بارش زا قرار می گیرد که این وضعیت موجب بارندگی، وزش باد، کاهش دما بین 7 تا 12درجه، مواج شدن دریا واحتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش باران و برف خواهد شد. این هواشناسی هشدار داده است که آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها در این مدت دور از انتظار نیست.