آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
ایران زمین
۲۳

سرمایه گذاری آلمانی ها در منطقه آزاد اروند

آبادان - خبرنگار به منظور جذب سرمایه خارجی به منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با سرمایه گذاران آلمانی مذاکراتی انجام شده است. بهروز حسینی فر سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با بیان این مطلب افزود: در سفر اخیر به آلمان یکصد نفر از سرمایه گذاران آلمانی در این مذاکرات شرکت داشتند و پیشنهادهایی از سوی سرمایه گذاران ایرانی مقیم آلمان و فعالان اقتصادی این کشور داده شد.

حسینی فر تصریح کرد: پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در این سفر برای فعالان اقتصادی آلمان تشریح شد و آنان نیز آمادگی شان را برای حضور سرمایه گذاران این کشور در این منطقه اعلام کردند.

استفاده از دستگاه ضدتگرگ در مزارع اهر

اهر - خبرنگار دستگاه ضد تگرگ در مزارع شهرستان اهر به صورت پایلوت به کارگرفته شده است.

آیت عبادپورمدیرجهاد کشاورزی اهر اعلام کرد: دستگاه ضد تگرگ که با استفاده از فناوری های جدید ساخته شده برای نخستین بار در آذربایجان شرقی در مزارع منتخب کشاورزی اهر نصب می شود. در صورت نتیجه مناسب و بازده مثبت این دستگاه در سایر شهرستان های استان نیز از آن استفاده خواهد شد. وی اظهارداشت: امسال با وقوع حوادث غیرمترقبه بخصوص سیل و تگرگ خسارت قابل توجهی به کشاورزان و باغداران وارد شد که امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب در جهت بیمه محصولات کشاورزی و حمایت مناسب صندوق بیمه محصولات کشاورزی از باغداران و روستائیان، زمینه رغبت بیشتر کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی محقق شود.

عبادپور، تنوع بخشیدن در تولید کشاورزی را برنامه این مدیریت برای ارتقای درآمد روستائیان ذکر کرد و افزود: کشت چغندر قند و دانه های روغنی از محصولاتی است که در این شهرستان با بهره مندی از آبیاری تحت فشار به صورت یکپارچه اجرا می شود