آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
ایران زمین
۲۳

آبیاری اراضی شرق گلستان با بهره برداری از سد نرماب

گرگان - خبرنگار با بهره برداری از سد نرماب - چهل چای 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق گلستان تحت آبیاری، بهبود و توسعه می یابد.

ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد: با بهره برداری از سد نرماب - چهل چای آب شرب و نیز صنعت شرق استان و نوار مرزی تامین و خواسته 40 ساله اهالی منطقه محقق می شود.

حیدریان افزود: علاوه بر توسعه و بهبود اراضی کشاورزی تحت پوشش و تامین آب شرب و صنعت، کنترل و ذخیره سیلاب، تنظیم و رهاسازی حقابه های پایاب و توسعه صنعت توریسم و گردشگری از دیگر اهداف ساخت سد نرماب - چهل چای است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: با ذخیره سیلاب ها و آب مازاد توسط این سد در فصول غیرزراعی، مدیریت مصرف در فصول زراعی بهبود یافته و برنامه ریزی منابع آب برای بخش های یاد شده امکان پذیر می شود.

نانوایان چهارمحال و بختیاری بسته های حمایتی می گیرند

شهرکرد - خبرنگار بسته های حمایتی به نانوایان و اصناف چهارمحال و بختیاری پرداخت می شود.

محسن ضیایی مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و طرح تحول اقتصادی در حوزه آرد و نان با توزیع بسته های حمایتی، آرد یارانه ای به نانوایان تحویل داده می شود که مابه التفاوت آن با عنوان نقدینگی در اختیارشان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات 3 تا 5 میلیون ریالی و آموزش به نانوایان در این بسته حمایتی سبب افزایش کیفیت نان و رضایت بیشتر مصرف کنندگان خواهد شد.

ضیایی از راه اندازی مجتمع های نیمه صنعتی نان در این استان خبر داد و اضافه کرد: در اولویت نخست نانوایان با سابقه می توانند با مشارکت دو و سه نفره، این مجتمع ها را راه اندازی و انواع نان را عرضه کنند. مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نانوایانی هم که نمی توانند به پخت نان ادامه دهند با هماهنگی های انجام شده تبدیل وضعیت می شوند و در صورت تمایل در مشاغل دیگر صنفی فعالیت می کنند.