آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
ایران زمین
۲۳

اجرایی شدن مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهوری به گیلان

رشت - خبرنگار بهمنظور اجرایی شدن هرچه سریعتر مصوبات دور سوم سفر رئیسجمهوری به گیلان تفاهمنامهای بین وزیر آموزش و پرورش و استاندار گیلان منعقد شد.

در سه دور سفر ریاست جمهوری به گیلان 17 مصوبه در بخش آموزش و پرورش استان به تصویب رسیده که از این تعداد سه مصوبه مربوط به دور اول، پنج مصوبه دور دوم و 9 مصوبه مربوط به دور سوم است.

ایوب نجفزاده مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در همین ارتباط گفت: لحاظ شدن اردوگاه دانشآموزی خشکبیجار در زمره اردوگاه های ملی کشوری، اختصاص 10 میلیارد ریال برای تکمیل سالن چند منظوره دانشآموزی رشت و انجام مطالعه توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی آموزشکده دخترانه دکتر معین رشت و پیشبینی اعتبار در لایحه بودجه سال 87 از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است.

وی اظهار داشت: از سه مصوبه لحاظ شده دور اول در بخش آموزش و پرورش استان گیلان، تنها مصوبه اولی لحاظ شدن اردوگاه دانشآموزی خشک بیجار در زمره اردوگاه های ملی کشوری تحقق نیافته است.

نجفزاده مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به گیلان در بخش آموزش و پرورش را پنج مصوبه عنوان و تصریح کرد: اختصاص 5 میلیارد ریال از طریق شرکت نفت و 5 میلیارد ریال دیگر از طریق وزارت آموزش و پرورش و استانداری برای تجهیز مدارس استان به IT در سال 87، اختصاص 35 میلیارد ریال برای مطالعه و اجرای اردوگاه دانشآموزی خشک بیجار از جمله این مصوبات است. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: تمام مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری در بخش آموزش و پرورش نیز اجرایی شده است. وی به 9 مصوبه دور سوم سفر ریاست جمهوری به گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل، ساخت و تجهیز 90 سالن ورزشی با مشارکت 40 درصدی استان در سالهای 89 تا 91، ایجاد، تکمیل و ساخت وتجهیز 400 باب نمازخانه و کتابخانه با مشارکت استان به نسبت مساوی در سال های 90 تا 92 وساخت 17 استخر آموزش شنا در مناطق آموزش و پرورش گیلان با مشارکت 40درصدی استانداری در سالهای 90 تا 93 از جمله این مصوبات است.

نجف زاده با بیان این مطلب که از مصوبات دور سوم سفر تاکنون ساخت 14 نمازخانه و کتابخانه آغاز شده، یادآور شد: ساخت یک استخر شنا از اعتبارات ملی و دو استخر شنای دیگر از اعتبارات استانی آغاز شده است.