آرشیو چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰، شماره ۴۹۲۴
ایران زمین
۲۳

مشکلات آبدانان درآینده نزدیک برطرف میشود

ایلام - محمدکریم ویسی از آنجایی که امسال اعتبارات قابل توجهی در بخشهای مختلف به آبدانان تزریق شده، در آینده نزدیک شاهد رونق و پیشرفت همه جانبه این شهرستان خواهیم بود.

مجتبی اعلایی استاندار ایلام در جمع معتمدین آبدانان با بیان اینکه این نشستها میتواند برای پیشرفت همه جانبه این شهرستان کمک کند، اظهارداشت: مشکلات آبدانان با همکاری مردم و مسئولان رفع خواهد شد. اعلایی با اشاره به اینکه از سیاستهای دولت حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته استان است، تصریح کرد: 22 درصد از اعتبارات استان به بخش فرهنگ اختصاص داده شده که در این راستا سرمایهگذاری در زمینه فرهنگی در درازمدت منجر به توسعه پایدار و حفظ هویت ملی و اعتماد به نفس افراد در جامعه میشود.

فضلالله نصرتی فرماندار آبدانان نیز در جلسه شورای اداری به کمبودها و عقبماندگیهای این شهرستان پرداخت و گفت: دولت اقدامات چشمگیری در این شهرستان انجام داده اما به دلیل عمق محرومیتهای گذشته شاهد عقبماندگیهای آن هستیم که باید مسئولان استانی برای جبران این عقبماندگیها تلاش کنند. نصرتی خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان و دهیاریها، افزایش اعتبار ساختمان دهیاریهای در دست ساخت، رفع معارضات نیروی هوایی از میدان ورودی شهر و ساماندهی بلوار ورودی شهر، تسریع در اجرایی شدن فاضلاب شهر آبدانان، استقرار نمایندگیهای ادارات شامل نفت، امور آب، پلیس راه، پزشک قانونی، صنایع و معادن و ندامتگاه شهرستان از مشکلات اساسی این شهرستان است. وی به اجازه صدور پروانه بهرهبرداری از منابع آب شهرستان برای بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار برای آبیاری تحت فشار اراضی و تبدیل کشت دیم به آبی و اجرایی کردن مصوبه هیات دولت، تسریع مرمت جاده های بین مزارع و احیای مراتع برای رونق بخشیدن به بخش دامداری و ایجاد پایانه های دائمی، تخصیص اعتبار به بخش خصوصی، ساخت کشتارگاه صنعتی و طیور و تامین برق صنعتی شهرستان برای رفع نیاز صنایع بخصوص کارخانه سیمان آبدانان را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد. فرماندار آبدانان یادآورشد: پیگیری برای فعال شدن فرودگاه آبدانان و برقراری خط پرواز آبدانان - تهران، کمک و تامین اعتبارات برای اجرای طرحهای آبرسانی از مشکلات این شهرستان است که در صورت حمایت، بخشی از آنها حل خواهد شد.