آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار خارجی
۱۶

عبدالجلیل از آمادگی دولت برای اعلام عفو عمومی در لیبی خبر داد

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی از آمادگی دولت این کشور برای اعلام عفو عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «مصطفی عبدالجلیل» دیروز گفت: حاکمان جدید لیبی آماده بخشش نیروهای «معمر قذافی» (دیکتاتور مقتول) هستند. عبدالجلیل تاکید کرد: ما در لیبی آماده جذب همه هستیم، زیرا لیبی متعلق به همه است.

عبدالجلیل که در کنفرانس آشتی ملی در طرابلس سخن می گفت، افزود: علی رغم اقداماتی که ارتش ستمگر (قذافی) علیه شهرها و روستاهای ما انجام داد، و علی رغم آنچه که برادران ما در چارچوب ارتش قذافی علیه انقلابیون انجام داده اند، ما آماده ایم که آنها را عفو کنیم.در کنفرانس مذکور نمایندگان قبایل بزرگ لیبی و فرستادگانی از قطر و تونس حضور داشتند.شیخ «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام که به لیبی سفر کرده است نیز در جمع نمازگزاران شهر بنغازی، از مردم این کشور خواست کینه ها و اختلافات را کنار بگذارند و کشور خود را بسازند.

غربی ها شریک جنایات قذافی

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» رهبران غرب را به مشارکت و همدستی در جنایات قذافی علیه ملت لیبی متهم کرد.

این روزنامه از «نیکلاسارکوزی» رئیس جمهور فرانسه «سلویو برلوسکنی» نخست وزیر سابق ایتالیا و «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس نام می بردو می نویسد: رهبران غرب و در راس آنها سارکوزی، در سرنگونی قذافی سهیم بودند، در حالی که طی دهه های گذشته چشم شان را روی جنایات وی بسته بودند.