آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
حوادث
۱۵

دوقلوهای به هم چسبیده زرندی از هم جدا شدند

رئیس تیم جراحی دوقلوهای به هم چسبیده زرندی گفت: عمل جداسازی دو قلوها با موفقیت انجام شده و هر دو کودک درسلامت کامل هستند.

عبدالحمید عمویی دیروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اعلام موفقیت آمیز عمل جداسازی دو دختر به هم چسبیده دو قلوهای زرندی اظهار داشت: عمل جداسازی روز جمعه با موفقیت در بیمارستان سینای زرند انجام شد و حال عمومی نوزادان خوب است و درسلامت کامل به سر می برند.

وی بیان کرد: این عمل جراحی که یک پدیده نادر بود درحالی صورت گرفت که متخصصان ازخطر بالای مرگ یکی از نوزادان به هم چسبیده خبر داده بودند.

به گزارش مهر، پزشکان و پدر و مادر این نوزادان در بررسی های قبل از زایمان از به هم چسبیده بودن این دو نوزاد با خبر نشده بودند و تشخیص پزشکی نیز دراین باره داده نشده بود. پس از به دنیا آمدن نخستین نوزاد مشخص شد این دو دختر از ناحیه شکم به یکدیگر چسبیده اند و در نهایت نوزاد دوم پس از تلاش کادر درمانی بیمارستان سینا سالم به دنیا آمد.

پدر و مادر 19ساله این نوزادان در بدو تولد با پیشنهاد جداسازی موافقت کردند اما پزشکان تشخیص دادند در صورت عمل جداسازی، نوزاد کوچکتر به احتمال 90 درصد به دلیل عارضه قلبی فوت خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، عمل جداسازی نوزادان دو قلوی به هم چسبیده زرندی پس از یک عمل طولانی با موفقیت انجام شد. هم اکنون حال دو نوزاد خوب گزارش شده است.