آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران کشور: کشور نیازی به واردات مرغ ندارد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران کشور گفت: واردات مرغ لطمه شدیدی به تولید کشور می زند و تولیدکنندگان داخلی بازنده دعوای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی بر سر صدور مجوز واردات مرغ هستند.

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت باانتقاد از واردات مرغ اظهار داشت: واردات مرغ به کشور ظلم مضاعف به تولیدکنندگان مرغ است.

وی، صدور مجوز و یا ثبت سفارش در زمینه واردات مرغ را موجب لطمه شدید به تولید کشور و خروج بی مورد ارز دانست و افزود: واردات مرغ با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از ورود کالاو اقلامی که کشور ظرفیت تولید و خودکفایی آن را دارد، مغایر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان ادامه داد: دعوای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی بر سر صدور مجوز واردات مرغ مانند جدال بر سر واردات میوه و برخی اقلام کشاورزی دیگر است که بازنده اصلی آن تولیدکنندگان داخلی هستند که زورشان به مافیای واردات نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه واردات مرغ با هیچ منطقی قابل دفاع نیست، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی و به هر شخصی مجوز واردات صادر شود باید جلوی آن با قاطعیت گرفته شود.

اسدالله نژاد با بیان اینکه ایران حدود 300 هزار تن مرغ مازاد دارد، افزود: کشور نیازی به واردات مرغ ندارد بلکه نیازمند صادرات است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر نگران مرغ هایی است که از محل واردات قبلی و دخیره سازی های داخلی در سردخانه ها باقی مانده و تاریخ مصرف آن در حال اتمام است زیرا عملکرد نامناسب گذشته آنها نشان می دهد که دلشان برای مرغداران نمی سوزد.

این مسئول متذکر شد: بخش زیادی از مرغ های موجود در سردخانه های شرکت پشتیبانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اختصاص تسهیلات آسان ده ها میلیارد تومانی به برخی از اشخاص حقوقی و حقیقی و با شرایطی بسیار آسان تر و مناسب تر از آنچه که به تشکل های تولیدی پیشنهاد شده بود و در شرایطی که ضرورتی برای ذخیره سازی احساس نمی شد، خریداری شده بود.