آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۳
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش وام مقاوم سازی مسکن روستایی تا 5/12 میلیون

وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام مقاوم سازی مسکن روستایی تا 5/12 میلیون تومان خبر داد و گفت: ردیف بودجه ای راه اصلی اردبیل- سرچم در سال های آینده بسته نمی شود و همچنان باز خواهد بود.

علی نیکزاد در حاشیه سفر به اردبیل و بازدید از پروژه ها و طرح های راهسازی و مسکن در گفت وگو با فارس در اردبیل اظهار داشت: با باز نگه داشتن ردیف اعتباری پروژه راه اصلی اردبیل تلاش می کنیم این مسیر را چهار بانده کنیم تا اهالی استان بتوانند در یک خط چهار بانده تا اتوبان زنجان مسیر راحتی را طی کرده و از آنجا نیز با ورود به اتوبان اصلی ادامه مسیر بدهند.

وی افزود: 70 کیلومتر این مسیر برای چهار بانده شدن در اولویت قرار گرفته و با تامین اعتبار آن پیش بینی می کنیم شهریور سال آینده این مسیر تکمیل شود و بقیه نیز در اولویت بعدی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از افزایش وام مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی تا سقف 5/12 میلیون تومان خبر داد و گفت: در جلسه اخیر شورای مسکن، این افزایش مصوب شده و قرار است از سال آینده بانک های عامل بر همین اساس وام را به متقاضیان پرداخت کنند.

نیکزاد تصریح کرد: هیچگونه مشکلی در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن روستایی و شهری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی مهر باید با قیمت هر متر مربع 300 تومان و در کمتر از یک سال احداث و تکمیل شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی به استقبال برخی از کشورها در بهره گیری از فناوری ساخت مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در مذاکراتی که با وزرای مسکن و حمل و نقل کشورهای مختلف داشتیم برای ساخت 5 هزار واحد در سوریه، 20 هزار واحد در عراق و 34 هزار واحد در ونزوئلاقراردادهای اولیه منعقد شده تا تجارب خود را به این کشورها منتقل کرده و در قالب پیمانکاران وارد کار شده و صدور خدمات فنی را به کشورهای همسایه شاهد باشیم.