آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار کشور
۱۴

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: جامعه در انتظار اجرای حکم اعدام اختلاس کنندگان است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: خواست مردم و مجلس این است که به پرونده فساد مالی 2 هزار و 800 میلیارد تومانی با دقت رسیدگی شود و عاملین آن مجازات گردند.

حجت الاسلام سیدعلی شاهرخی در گفت وگو با جهان نیوز با اشاره به انتصاب محسنی اژه ای بعنوان مامور ویژه قوه قضائیه برای نظارت بر روند رسیدگی به این پرونده افزود: قطعا با این ابتکار عمل و با توجه به سوابق آقای محسنی اژه ای رسیدگی به این پرونده طولانی نخواهد شد و عزم مسئولین هم بر همین موضوع تاکید دارد.

شاهرخی اظهار داشت: تا آنجایی که سرعت دادن به روند رسیدگی مخل رسیدگی به ماهیت پرونده نباشد، باید در آن تسریع شود چرا که این امر هم مطلوب است و هم موجب اطلاع مردم از مجازات عاملین فساد خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته مجلس شورای اسلامی پیگیر این پرونده است و در حد وظایف خود از قوه قضائیه در این زمینه حمایت می کند و قطعا اعلام حمایت مجلس در این زمینه بی تاثیر نیست. منتهی باید توجه داشت که رسیدگی به تخلفات وظایف مراجع قضایی است و این قوه مستقل از مجلس می باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز با اشاره به روند رسیدگی پرونده فساد مالی 2 هزار و 800 میلیارد تومانی گفت: مسئولین قضایی با عزم و اراده جدی در حال رسیدگی به پرونده هستند و این پرونده مشمول مرور زمان نخواهد شد.

نماینده کوهدشت در مجلس تاکید کرد: ملت و نمایندگان مجلس منتظر رسیدگی به این پرونده هستند و آن را فراموش نخواهند کرد.