آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار کشور
۱۴

وزیر خارجه دانمارک: گزینه نظامی علیه ایران خطرناک است

وزیر خارجه دانمارک درباره تهدید نظامی ایران از سوی غرب گفت: ما با گزینه نظامی علیه ایران موافق نیستیم، همچنان که روسیه و چین موافق نیستند، چون ما را به بن بست می رساند.

«ویلی سوندال» وزیر خارجه دانمارک در گفت وگو با روزنامه عکاظ عربستان در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته ای ایران اظهار داشت: دانمارک در مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور مشارکت می کند.

وی افزود: ما هم اکنون صداهایی را می شنویم که بر طبل جنگ می کوبند و گزینه های نظامی را پیش می کشند. دانمارک با گزینه نظامی علیه ایران موافق نیست، همچنان که روسیه و چین نیز با این گونه تحرکات موافق نیستند چون ما را به مسیری مسدود می رساند.

سوندال با تایید مذاکره با ایران افزود: دخالت نظامی در ایران ممکن است باعث فوران نیروهای خطرناکی در خاورمیانه و مناطق مختلف جهان شود. البته ما از تهران می خواهیم که همکاری جدید و دائمی با جامعه بین الملل داشته باشد و واقعیت برنامه هسته ای خود را اعلام کند.

وزیر خارجه دانمارک تاکید کرد: اتحادیه اروپا همچنان در برنامه هسته ای ایران به گزینه مذاکرات و تحریم های بیشتر و همراهی با آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است.