آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار کشور
۱۴

خارج از دستور

واکنش نماینده کلیمیان به دروغ جدید بی بی سی

نماینده کلیمیان در مجلس در تذکری شفاهی نسبت به مستند اخیری که بی بی سی در مورد کلیمیان ایران پخش کرده بود، واکنش نشان داد.

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بنا به گزارشاتی که به اطلاع بنده رسیده، رسانه دروغ پرداز استعمارگر پیر انگلیس اخیرا اقدام به پخش فیلمی به اصطلاح مستند در رابطه با ایرانیان کلیمی کرده است.

وی افزود: همانطوری که شیوه همیشگی و سیاست استعمارگر پیر است، در این فیلم اقدام به سیاه نمایی شده و وضعیت مناسب کلیمیان ایرانی کاملاوارونه نشان داده می شود.

مره صدق ادامه داد: برخلاف روابط دوستانه ای که ایرانیان کلیمی با سایر مردم ایران داشته اند، در این فیلم سعی شده که برخی مسائل واژگونه نشان داده شود و به همین علت ایرانیان کلیمی با اعلام انزجار از رفتار دولت استعمارگر و رسانه وابسته به آن به عنوان یک مصداق عینی دخالت در امور ایران این رفتار را محکوم می کنند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که ایرانیان کلیمی بخش جدایی ناپذیر از بدنه ملت ایران هستند و هیچ نیازی به مداخله دایه نماهای دروغگو ندارند و با توجه به حسن نظری که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری در رابطه با ایرانیان پیرو ادیان توحیدی داشتند، اطمینان دارم که تمامی مسائل و مشکلات همه مردم ایران در چارچوب نظام و قوانین جمهوری اسلامی ایران به صورت کاملاشایسته قابل حل است و هیچ نیازی هم به مداخله استعمارگر پیر و جنایتکاران جهان سیاست در امور داخلی ایران حس نمی شود.

مره صدق تصریح کرد: اقدام رسانه های استکباری قدمی دیگر در راستای سیاست های تاریخی تفرقه افکن است که البته این سیاست از دیرایام شیوه مرسوم استعمارگر پیر بود که البته این شیوه نیز مانند سایر شیوه های استعمارگران راه به جایی نمی برد و ایرانیان کلیمی اطمینان کامل دارند که این فعالیت های استعمارگران هیچ نقشی در تفرقه افکنی در ملت موحد ایران نمی تواند ایفا کند.

وی در پایان اعلام کرد که انگلیس باید به دنبال تصحیح رفتارش باشد و بداند که با برخی حرکت ها نمی تواند در ایران جای پا پیدا کند.