آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

رژیم های پادشاهی باید از جنوب خلیج فارس برچیده شوند

خطیب جمعه منطقه «العوامیه» عربستان اعلام کرد: تهدید و آدم کشی نیروهای امنیتی سعودی، مردم را از پیگیری مطالبات خود باز نخواهد داشت.

شیخ نمرباقر النمر روحانی برجسته و خطیب جمعه العوامیه طی سخنانی در مسجد امام حسین علیه السلام، آل سعود را عامل ناامنی در منطقه شیعه نشین الشرقیه توصیف کرد و گفت: مسئولان سعودی و نیروهای امنیتی آنها در حال گسترش ناامنی در منطقه الشرقیه هستند اما باید بدانند که مردم در برابر آنها مقاومت خواهند کرد و تهدیدات نمی تواند آنها را از تحقق مطالباتشان بازدارد.

وی رژیم پادشاهی را مغایر با ارزش های اسلامی خواند و گفت: رژیم پادشاهی که منافی دموکراسی و ارزش های اسلامی است، باید از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برچیده شود زیرا مردم عربستان مخالف رژیم پادشاهی هستند و دولت تنها می تواند به کشتار مردم بپردازد اما باید بداند که شهادت، عزت و کرامت و آینده رامی سازد.

به گزارش العالم، شیخ باقر النمر بر لزوم پایان کشتار مردم عربستان تاکید کرد و گفت: مردم عربستان از مطالبات خود مبنی بر دستیابی به آزادی کوتاه نمی آیند وی همچنین ادامه جنایات آل خلیفه علیه مردم بحرین را محکوم کرد و گفت: مسئولان بحرینی خود دستورات بیگانگان را اجرا می کنند اما ملت را وابسته به بیگانگان قلمداد می کنند و این امر در عربستان نیز دیده می شود و در حالی که اعتراضات صورت گرفته کاملاملی است اما آن را وابسته به بیگانگان جلوه می دهند.

وی تصریح کرد: دولت بحرین از نظامیان آمریکایی و انگلیسی برای سرکوب مردم استفاده می کند و در عربستان نیز از ما خواسته می شود تا سکوت کنیم ولی ما به مقاومت ادامه خواهیم داد و اعتراض خود را دنبال می کنیم.