آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار اقتصادی
۴

وزیر اقتصاد خبر داد

امضای موافقتنامه با 60 کشور دنیا برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی

وزیر امور اقتصادی و دارایی دعوت از سرمایه گذاران خارجی برای مشاهده فرصت های سرمایه گذاری در ایران و نحوه حمایت دولت از آنها را پیشنهاد کرد و از امضای 60 موافقتنامه جلب و حمایت متقابل از سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

سید شمس الدین حسینی درگفتگو با مهر جذب سرمایه های خارجی را یکی از راهکارهایی دانست که کشورهای میزبان می توانند از پس انداز کشورهای سرمایه فرست استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد سرمایه گذاری درکشور، تصریح کرد: درسالهای اخیر با وجود تحریم ها، مشکلات نقل و انتقال پول، فشارها وغیره سرمایه گذاری درکشور افزایش یافته است.

وی به سرمایه گذاری حدود 4 میلیارد دلاری درکشور اشاره و عنوان کرد: این درحالی است که این رقم پیش از این حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است.

حسینی با تاکید بر معرفی فرصت های سرمایه گذاری درکشور، عنوان کرد:کشورمان دارای ظرفیت های اقتصادی بالایی برای سرمایه گذاری است که باید از این فرصت ها استفاده کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت از امضای موافقت نامه هایی برای جلب و حمایت قبل از سرمایه گذاری خارجی با 60 کشور دنیا خبر داد و افزود: با تمام کشورهای همسایه این موافقت نامه ها امضا شده است.

وی ادامه داد: همچنین با 40کشور دنیا نیز موافقتنامه معافیت از اخذ مالیات مضاعف منعقد شده و این امر نشان دهنده مبادلات بالای اقتصادی و مالی کشورمان با سایر کشورهای دنیا است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه قانون تشویق وحمایت از سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری درکشورمان را طی سالهای اخیر بهبود بخشیده است، اظهار داشت: البته جلب و حمایت ازسرمایه گذاری خارجی درکشورمان قدمت طولانی دارد.

وی دعوت مداوم از سرمایه گذاران خارجی برای مشاهده فرصت های سرمایه گذاری درایران و همچنین نحوه حمایت دولت از سرمایه گذاران را پیشنهاد کرد.