آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار خارجی
۱۶

العالم: 55 شرکت اسرائیلی در خاک عراق فعالیت دارند

منابع عراقی فاش کردند 55 شرکت اسرائیلی در مناطق مختلف عراق به طور محرمانه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری «العالم» به نقل از منابع عراقی فاش کرد، 55 شرکت اسرائیلی تحت پوشش عناوین شرکت های دیگر در حوزه های زیرساختی، بازرگانی، امورمالی و بانکی مشغول فعالیت هستند.

به گفته این منابع، در استان شمالی «سلیمانیه» حتی دستگاه جاسوسی «موساد» یک بانک تاسیس کرده است و ماموریت این بانک نیز خرید زمین های کشاورزی و ساختمان های مسکونی در منطقه است.

براساس این گزارش، رژیم اشغالگر قدس هم اکنون سالانه به ارزش بیش از 300 میلیون دلار کالابه عراق صادر می کند.

لشکر دیپلماتیک

دولت آمریکا برای نخستین بار به حضور 15 هزار دیپلمات و کارمند در سفارت این کشور در بغداد اعتراف کرد. در این تعداد اعضای دیپلماتیک پس از پایان سال 2011 (10 دی) که نظامیان آمریکایی عراق را ترک می کنند، در این کشور می مانند. «مایک مک کلان»، سخنگوی سفارت آمریکا در عراق رسما این خبر را اعلام کرد.

کارشناسان به خاطر شمار زیاد اعضای سفارت در آمریکا در عراق، به طعنه از لفظ لشکر دیپلماتیک برای آنها استفاده می کنند.

خبر دیگر اینکه به گزارش واحد مرکزی خبر، «نوری مالکی» نخست وزیر عراق دیروز عازم واشنگتن شد. وی در این سفر دو روزه خود، قرار است با «باراک اوباما» رئیس جمهور «جوبایدن» معاون اوباما، «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه آمریکا و شماری از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و گفت وگو کند. «علی الموسوی» مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق در این باره گفت: ما در زمینه های مختلف و گشایش فصل جدیدی از همکاری و مناسبات فی مابین، گفت وگو خواهم کرد. خبر دیگر از عراق اینکه وقوع سه انفجار در بغداد و کرکوک، هفت شهید و جمعا 20 مجروح برجای گذاشت. فرودگاه بین المللی بغداد نیز دیروز هدف موشک های کاتیوشا قرار گرفت که تلفاتی نداشت.