آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
اخبار خارجی
۱۶

حزب الله: همه جاسوسان سیا و موساد را در لبنان شناسایی کرده ایم

سرویس خارجی-

حزب الله لبنان اعلام کرد تمام کسانی که با سیا و موساد همکاری می کنند در جریان دستگیری اخیر جاسوسان این دستگاه های اطلاعاتی شناسایی شده اند و در زمان مناسب معرفی خواهند شد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره افشاگری اخیر این حزب درباره جزئیات فعالیت های سیا و موساد در لبنان تاکید کرد که تنها بخشی از اطلاعات فاش شده و حزب الله از اطلاعات باقیمانده در جنگ روانی خود علیه آمریکا و اسرائیل استفاده خواهد کرد.

وی افزود، ساختار اطلاعاتی آمریکا در لبنان کاملا شناسایی و آشکار شده است و اطلاعات زیادی درباره این دستگاه در اختیار حزب الله است. معاون دبیر کل حزب الله همچنین گفت، هویت کسانی که با سیا و موساد همکاری می کنند نیز شناسایی شده است که در جنگ روانی که حزب الله برای مقابله با دستگاه های اطلاعاتی آمریکاو اسرائیل به راه می اندازد اسامی آنها افشا خواهد شد.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش به سفر بی نتیجه جفری فلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت، این نخستین بار است که فلتمن به لبنان آمد و دست خالی و مایوس از آن خارج شد.

وی افزود، او هر بار که به لبنان می آمد امر و نهی می کرد و می خواست مناقشه ای به وجود آورد و درخواست های خود را مطرح کند اما این بار پاسخ های محکم و قاطعی دریافت کرد که راه را بر تمام امر و نهی ها بست.

فلتمن در سفر اخیر خود به لبنان تلاش کرد که مقامات لبنانی را با آمریکا علیه سوریه همراه کند که رئیس جمهور لبنان و سایر مقامات به دلیل دخالت های بیش از حد آمریکا در لبنان وی را به حضور نپذیرفتند. حزب الله لبنان همچنین در واکنش به اظهارات توهین آمیز نامزد جمهوری خواه آمریکا در انتخابات آینده این کشور که مردم فلسطین را مجموعه ای تروریست خوانده بود که هدف آنها از بین بردن اسرائیل است اظهار داشت، این سخنان نشانه نادانی این مقام آمریکایی است چرا که هیچ کس نمی تواند ملتی دارای تمدن و فرهنگ را ساختگی و تروریست بنامد.