آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
شهرستان ها
۱۱

روستاهای دورافتاده کلاله با انرژی های نو برق دار می شوند

گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:

مشاور مدیرعامل توانیر و مجری طرح های روستایی توانیر گفت: روستاهای صعب العبور و دورافتاده شهرستان کلاله با استفاده از انرژی های نو برقدار می شوند.

ولی الدین مصلحتی در بازدید از روستاهای کلاله افزود: در سطح کشور روستاهای معدودی وجود دارد که به علت صعب العبور بودن و نبودن جاده، امکان احداث شبکه، نصب ترانسفورماتور و برقدار کردن آنها از طریق شبکه های زمینی ممکن نیست که استان گلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: ان شاء الله گلستان در زمره استان هایی باشد که در استفاده از انرژی های نو پیشگام باشد.

مصلحتی همچنین به مزایای استفاده از انرژی های نو اشاره کرد و مستمر بودن برق این مناطق، نداشتن اتفاقات و تعمیرات، نداشتن خاموشی، حذف هزینه های ایاب و ذهاب و در نتیجه کاهش هزینه های شرکت، کاهش مصرف برق در شبکه های سراسری، رسیدن به اهداف عالیه شرکت توانیر، استفاده از انرژی رایگان، پاک بودن انرژی و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی را از آثار مطلوب اجرای طرح های انرژی های نو برشمرد.

قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان نیز در جریان این بازدید ضمن بیان تلاش و اهتمام این شرکت برای برق رسانی مطمئن و پایدار به تمام روستاهای استان گفت: روستاهای «دومانلی و جلنگل رنگو» از جمله نقاطی هستند که استفاده از انرژی خورشیدی در آنها در دستور کار شرکت توزیع برق استان قرار گرفته است.