آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
تصویر روز
۱۰

جیمز کامرون متهم به سرقت ادبی شد

اریک رایدر؛ کارمند شرکت فیلمسازی «لایت استورم» مدعی شده است که جیمز کامرون فیلم سینمایی «آواتار» را براساس ایده ای از او ساخته است.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران اریک رایدر؛ کارمند شرکت فیلم سازی «لایت استورم» (Lightstorm) به تازگی ادعا کرده است ایده ساخت فیلم سینمایی»آواتار«(Avatar) به کارگردانی جیمز کامرون از آن او بوده است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، راید اظهار کرده است که در سال 1999 میلادی؛ زمانی که کارمند شرکت فیلمسازی «لایت استورم» بوده است، داستانی به نام «کی آر زی 2068» (2068 Z. R. K) را نوشته است که فیلم سینمایی»آواتار«براساس آن ساخته شده است.

اریک رایدر که شکایت خود را تسلیم دادگاهی در لوس آنجلس کرده است، اظهار کرده که در سال 1999 میلادی ایده ساخت فیلم سینمایی «کی آر زی 2068» در شرکت فیلمسازی «لایت استورم» مطرح شده و تصاویر سه بعدی این داستان نیز طراحی شده است.

براساس گفته های اریک، داستان، شخصیت ها و موضوع «کی آر زی 2068» در یک فضایی شبیه به فضای فیلم سینمایی «آواتار» رخ می دهد و طرز روایت قصه این داستان نیز مانند «آواتار» است.

فیلم سینمایی «آواتار» در تاریخ 18 دسامبر سال 2009 میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان رفت و در زمان اکران توانست با فروشی برابر با 2 میلیارد و 782 میلیون دلار عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای دنیا را به خود اختصاص دهد.