آرشیو چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۶۲
توسعه
۶

اقتصادکلان

برای اصلاح قانون کار کارفرمایان آماده توافق نهایی شدند

عضو هیات رئیسه کانون عالی کارفرمایان ایران از آمادگی کارفرمایان برای برگزاری نشست نهایی اصلاح قانون کار به صورت دو جانبه با کارگران خبر داد و گفت: در این رابطه از سوی کارفرمایان تیم هایی آماده مذاکره هستند.

سیدحمزه درواری افزود: در صورت انجام هماهنگی با مقامات کارگری، نشست جدیدی برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: تاکنون پس از نشست ماه جاری شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو نشست بین کارگران و کارفرمایان به صورت دوجانبه برگزار شده است. این مقام مسئول کارفرمایی کشور با تاکید بر این که باید هرچه سریع تر مواضع کارگران در قبال اصلاح قانون کار مشخص شود، بیان داشت: کارفرمایان پیش تر از این توانسته اند در زمینه پیش نویس اصلاح قانون کار ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جمع بندی برسند.

رئیس سازمان ملی مهارت خبر داد: تدوین نظام صلاحیت حرفه ای

رئیس سازمان ملی مهارت گفت: نظام صلاحیت حرفه ای تدوین شده و پس از ارزیابی بیشتر توسط کارشناسان به دولت ارائه می شود.

عبدالرسول پورعباس با اشاره به وضعیت سازمان ملی مهارت و فناوری اظهار داشت: در حال حاضر آئین نامه نظام مهارت تدوین و ابلاغ شده و همچنین نظام صلاحیت حرفه ای نیز تدوین شده و در حال ارزیابی توسط کارشناسان است تا برای ارسال به دولت آماده شود. وی ادامه داد: نظرات منتقدان نیز بررسی و در مرحله آخر متن نهایی شده طی هفته های آینده برای تصویب به دولت ارسال می شود.رئیس سازمان ملی مهارت با بیان این که نظام احراز شغل هنوز نهایی نشده است، گفت: این نظام نیاز به مصوبه دولت ندارد و در مرحله آخر تدوین و نهایی می شود.

سرنوشت بودجه 91 چند روز دیگر مشخص می شود

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرد: سرنوشت لایحه بودجه سال 91 کل کشور تا چند روز دیگر مشخص می شود. رحیم ممبینی درخصوص زمان تقدیم لایحه بودجه سال 91 کل کشور به مجلس شورای اسلامی، گفت: تا چند روز دیگر این موضوع مشخص می شود.