آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۳۰۵
ورزشی
۱۸

اعتراف مورینیو: بارسا نباشد، رئال قهرمان همه جام ها می شود

رئال مادرید در فصل جدید رقابت های لالیگا نمایش بسیار خوبی با خوزه مورینیو داشت، اما شکست خانگی مقابل بارسلونا باعث شد انتقادها از این مربی و برخی ستاره های رئال از جمله کریستیانو رونالدو بالابگیرد.

مورینیو که تیمش با پیروزی پر گل مقابل سویا بار دیگر به صدر جدول لالیگا بازگشت، شب گذشته و در کنفرانس خبری بازی با پونفرادینا در چارچوب جام حذفی اسپانیا در اظهار نظری جالب اعتراف کرد که رئال مادرید به راحتی می تواند در هر رقابتی قهرمان شود، اما به شرط این که بارسلونا در آن رقابت ها حضور نداشته باشد. این مرد پرتغالی گفت: «عبور از سد بارسلونا به معنای قهرمانی است. با وجود این که ما در ال کلاسیکو مقابل شاگردان گواردیولابازی را واگذار کردیم، اما باید به این مساله اشاره کنم که رئال مادرید در این فصل نمایش بسیار خوبی داشته و خوب نتیجه گرفته است.»

مورینیو با بیان این که تیمش شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارد، افزود: «ما تیم را در این فصل برای قهرمانی ساخته ایم، اما با این وجود هنوز چیزی مشخص نیست و بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است، بنابراین الان صحبت از قهرمانی زود است.»سرمربی رئال، قهرمانی بارسلونا در جام جهانی باشگاه ها را به بازیکنان و سرمربی این تیم تبریک گفت، اما با این وجود همچون همیشه با طعنه افزود: «قهرمانی در چنین رقابت هایی اهمیت چندانی ندارد، چرا که تیم قهرمان فقط در 2 مسابقه شرکت می کند. قهرمانی در رقابت هایی همچون لیگ قهرمانان اروپا ارزش دارد و تمام تیم ها برای آن تلاش می کنند، نه قهرمانی در رقابت هایی که بعد از 2 مسابقه به دست می آید.»مورینیو درباره این سوال که آیا بارسلونا بهترین تیم تاریخ فوتبال جهان است نیز گفت: «هنوز برای مشخص کردن بهترین تیم تاریخ فوتبال جهان سنم کفایت نمی کند. تاریخ فوتبال بسیار طولانی و پر از تیم هایی است که شایسته چنین لقبی هستند.»