آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۳۰۵
سیاسی
۲

اعتراض ایران به آمریکا در شورای امنیت

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در جلسه شورای امنیت این سازمان که به بررسی شرایط در افغانستان اختصاص داشت، بر لزوم توجه جدی به تجاوز یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به فضای کشورمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جام جم، محمد خزاعی با اشاره به کشف جاسوسی اخیر و دستگیری یکی از اتباع آمریکایی گفت: پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت را برای افغانستان به همراه نیاورده اند، بلکه باعث افزایش تهدید و ناامنی و اقدامات جاسوسی علیه کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران شده اند.

محمد خزاعی توجهات را به 2 حادثه تجاوز هواپیماهای جاسوسی به فضای کشورمان و همچنین دستگیری یک جاسوس آمریکایی در ایران که در پایگاه بگرام افغانستان آموزش دیده سپس وارد ایران شده است، جلب کرد و افزود: این گونه اقدامات نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی و مغایر با اهداف و ماموریت های سازمان ملل است که ایجاد حفظ و صلح و ثبات بین المللی را شامل می شود.

در این جلسه جاوید لودین، معاون وزیر امور خارجه افغانستان ضمن تشکر از اظهارات سفیر و نماینده دائم کشورمان، اضافه کرد: افغانستان نگرانی همسایگان خود را جدی می گیرد و هیچ گاه اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه بویژه ایران سوءاستفاده شود.